میهمان گرامی خوش آمدید
برای ورود اینجارا کلیک کنید!

Get Adobe Flash player

آموزش پرواز هواپيماي راديوكنترل


چنانچه به پرواز دادن هواپيماي راديو كنترل علاقمند هستيد اين بخش آموزش هاي اوليه را براي انتخاب، استارت زدن و پرواز را به شما مي آموزد.

موارد ذكر شده در زير مقدمهاي براي آشنايي آنچه كه مي‌بايد بياموزيد است .

هزینه مطالعه آنلاین این جزوه 5000 تومان می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اخبار و اطلاعیه ها مراجعه نموده و یا با شماره 09190383086 تماس حاصل فرمایید.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


طراحي و ساخت هواپيماي يك نفره بدون موتور




هزینه مطالعه آنلاین این جزوه 10000 تومان می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اخبار و اطلاعیه ها مراجعه نموده و یا با شماره 09190383086 تماس حاصل فرمایید.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


ژايروپلن چيست و چگونه پرواز مي كند؟


اتوجايروها هواپيماهايي هستند كه حدود چندين دهه از عمر آنها مي‌گذرد علاوه بر اسم اتوجايرو به نام‌هاي جايروكوپتر و جايروپلن خوانده مي‌شوند. آنها ابتدا هواپيمايي بال چرخان بودند كه توانستند به نحوي با كنترل خوب پرواز نمايند طراحي ذاتي اين نوع هواپيما در سرعت‌هاي پايين نسبت به نشست و برخاست هواپيما و همچنين نشست و برخاست عمودي داراي ايمني بهتري مي‌باشد.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


هليكوپتر چگونه پرواز ميكند


هلي‌كوپتر در اندازه‌‌‌‌ها و شكل‌هاي مختلفي مي‌باشد . ولي قسمت‌هاي اصلي آن مشابه هم مي‌باشد . اين قسمت‌هاي اصلي شامل كابين است كه محل استقرار بار و نفرات است ، اسكلت يا سازه اصلي كه تمام متعلقات هلي‌كوپتر به آن متصل ميگردد . موتور كه عامل حركت مي‌باشد انتقال دهنده ايست كه بخش زيادي از قدرت موتور را به پره اصلي انتقال مي‌دهد، تا نيروي ليفت لازم جهت برخاستن را در اثر چرخش ايجاد كند. بخش كوچكي از قدرت موتور جهت از بين بردن گشتاور ناشي از چرخش روتور اصلي به روتور دم انتقال داده مي‌شود . آخرين بخش سيستم لندينگر است كه شامل اسكيد و چرخ و اسكي و يا شناور است .


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


طراحي هلي‌كوپتر بخش دوم


قدم اول در طراحي هلي‌كوپتر، تخمين وزن آن است. اينكار را مي‌توان با مراجعه به جزوه اطلاعات آماري هلي‌كوپترهاي فوق سبك انجام داد.

براي اين منظور بايد بدانيد كه هلي‌كوپتر شما مي‌خواهد چه مشخصاتي داشته باشد. يك نفره يا دو نفره ؟ با چه سرعتي؟


هزینه مطالعه آنلاین این جزوه 10000 تومان می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اخبار و اطلاعیه ها مراجعه نموده و یا با شماره 09190383086 تماس حاصل فرمایید.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


طراحي هلي‌كوپتر بخش اول


هلي‌كوپتر در اندازه‌‌‌‌ها و شكل‌هاي مختلفي مي‌باشد . ولي قسمت‌هاي اصلي آن مشابه هم مي‌باشد . اين قسمت‌هاي اصلي شامل كابين است كه محل استقرار بار و نفرات است ، اسكلت يا سازه اصلي كه تمام متعلقات هلي‌كوپتر به آن متصل ميگردد .
هزینه مطالعه آنلاین این جزوه 10000 تومان می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اخبار و اطلاعیه ها مراجعه نموده و یا با شماره 09190383086 تماس حاصل فرمایید.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


اطلاعات آماري هليكوپترهاي فوق سبك جهان


















هزینه مطالعه آنلاین این جزوه 10000 تومان می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اخبار و اطلاعیه ها مراجعه نموده و یا با شماره 09190383086 تماس حاصل فرمایید.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


پايداري و كنترل هواپيماهاي فوق سبك


پايداري كنترل تعادل گشتاورها را در محدوده زماني ثانيه مورد بررسي قرار مي‌دهد. پايداري كنترل وقتي مطرح مي‌گردد كه هواپيما در مقابل اغتشاشات داخلي شامل چرخش سطوح كنترل، تغيير محل مركز ثقل و تغيير شكل هواپيما مانند تغيير زاويه فلپ، باز و بسته شدن ارابه فرود و ... مي‌باشد.


هزینه مطالعه آنلاین این جزوه 10000 تومان می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اخبار و اطلاعیه ها مراجعه نموده و یا با شماره 09190383086 تماس حاصل فرمایید.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


چگونه هواپيماي كامپوزيتي (فايبرگلاس) بسازيد؟


ساخت بدنه هواپيما و هر وسيله پرنده ديگر يكي از مسائلي است كه به نوعي ذهن طراح هواپيما را مشغول مي‌كند. قبل از طراحي و يا در حال طراحي سؤالاتي پيش مي‌آيد كه جنس مواد اوليه ازچه ماده‌اي باشد؟ هزينه ساخت اين بدنه چقدر مي‌شود؟ مواد مورد نياز‌ ساخت را از كجا تهيه‌ نمایید؟


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


چگونه هواپيماهاي مدل راديو كنترل بسازید


تمام هواپيماهاي مدل راديو كنترل از اجزاء مشابهي تشكيل شده‌اند. همانطور كه از اسم آنها نيز پيداست كنترل پرواز اين هواپيماها از طريق فرستادن امواج راديويي به وسيله يك دستگاه فرستنده به نام راديو و دريافت اين امواج از طريق يك دستگاه گيرنده در داخل هواپيماي در حال پرواز، صورت مي‌گيرد.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


آشنایی با هواپيماي مدل كشي


هواپیمای مدل کشی، هواپیمایی است که با دارا بودن ملخ ، از کش جهت چرخش ملخ و پرواز استفاده مینماید.

این نوع هواپیماها جدای از یدنه دارای یک سیستم ساده برای پرواز میباشد. این هواپیماها را میتوان هم از روی زمین پرواز داد و هم بصورت دست پرتاب به پرواز در آورد.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


آشنایی با هواپيماي مدل گلايدر


گلايدرها هواپيماهايي هستند که موتور ندارند، بنابر اين براي اينکه آنها مانند يک هواپيماي معمولي به پرواز در آيند، يا بايد آنها را در هوا کشيد يا بايد از يک نقطه ي بلندتر از محل فرود آنها، پرتابشان کرد. در اين صورت چون نيروي جلوبرنده ي به خصوصي به گلايدر وارد نمي شود، پس از پرتاب گلايدر شروع به نزول و پايين آمدن مي کند. بنا بر اين مطلوب اين است که آنها به آهستگي ارتفاع کم کنند. اين بدان معناست که گلايدرها بايد از طراحي دقيق تري نسبت به هواپيماهاي موتوردار برخوردار باشند.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


همه چيز در مورد موتورهای الکتريکی اسپيد کنترلها و باطريها


استفاده از لوازم الکتریکی از جمله موتور های سه زمانه ، اسپید کنترل ها و باطری های لیتیم پلیمر در انواع وسایل پرنده و غیر پرنده مورد استفاده قرار می گیرد. وارد شدن به دنیای لوازم الکتریکی کمک می کند تا خریدار و یا سازنده با دید باز وسیله خود را انتخاب نماید. مثلا برای انتخاب موتور لازم است وزن ، قدرت و ابعاد و انرژی تولید شده توسط موتور مشخص باشد. شما با خرید و مطالعه کتاب همه چیز در مورد موتورهای الکتریکی اسپید کنترل ها و باطریها آشنایی کاملی نسبت به انتخاب خود داشته باشید.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


موتور های جت مدل


موتور های جت دنیای متفاوتی با موتورهای پیستونی دارند. این نوع موتور ها به علت داشتن نسبت وزن کم به قدرت بالا در اکثر هواپیماهایی که نیاز به موتور قوی دارند مورد استفاده قرار می گیرند.امروزه در دنیای مدل نیز از این موتورها استفاده می گردد. شما با خرید و مطالعه کتاب موتورهای جت مدل با مشخصات اولیه قدرتی، ابعادی و موارد استفاده آن آشنا می گردید. این نوع موتور ها حتی در هواپیماهای سرنشین دار تک سرنشین نیز مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین فضای داخلی موتور جت ، نحوه کار کردن را به شما نشان می دهد. همچنین با خرید این کتاب نحوه روشن کردن و نگهداری از این نوع موتور را آموزش می دهد.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


ریز پهپاد ها یا ریز مدل ها


ساخت پهپاد های کوچک که بتواند انواع ماموریت های تعریف شده را انجام دهد در دستور کار کشور های مختلف قرار گرفته است. ایران و ایرانیان استعداد و توانایی انجام چنین کارهایی را دارند. آشنا شدن با این نوع پهپاد ها در اولویت کاری می باشد. شما با خرید و مطالعه کتاب ریز مدلها خواهید توانست با نحوه ساخت و تجهیزاتی که برای به پرواز در آوردن و کنترل کردن این نوع از پهپاد ها مورد استفاده قرار می گیرد آشنا شوید.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


طراحی سیستم های الکتریکی و اویونیکی


هر هواپیمایی جهت روشن کردن و تامین برق ، برای سیستم های رادیویی و ناوبری نیاز به سیم کشی دارد. همچنین تجهیزاتی برای ناوبری و کنترل موتور نیاز است که در هواپیما نصب می گردد. شما با خرید و مطالعه کتاب طراحی سیستم های الکتریکی و اویو نیکی با حداقل های تجهیزات  و سیم کشی مورد نیاز هواپیما آشنا خواهید شد.
هزینه مطالعه آنلاین این جزوه 10000 تومان می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اخبار و اطلاعیه ها مراجعه نموده و یا با شماره 09190383086 تماس حاصل فرمایید.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


جانمایی موتور


 با خرید و مطالعه کتاب جانمایی موتور هواپیماهای فوق سبک ، موتور مورد نیاز خود را انتخاب و با نحوه نصب و نگهداری آن آشنا شوید. انتخاب موتور و نگهداری آن در حفظ جان خلبان هنگام پرواز از مواردی است که یک طراح باید در آن دقت بیشتری نماید. در اطلاعات آماری با انواع مارک های متداول موتور هواپیما آشنا و انتخاب موتور برای شما آسان تر می گردد.
هزینه مطالعه آنلاین این جزوه 10000 تومان می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اخبار و اطلاعیه ها مراجعه نموده و یا با شماره 09190383086 تماس حاصل فرمایید.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


طراحی مکانیزم ها و سیستم های هواپیمای فوق سبک


 یک هواپیما برای اینکه بتواند پرواز کند نیاز به سیستم هایی دارد تا از محل پارک  به سمت اول باند و سپس بعد از طی مسافت برخاست بر روی باند به پرواز درآید. همچنین در هنگام پرواز باید توانایی انجام انواع مانور تعریف شده را داشته باشد. مثل بالا و پایین شدن ، دور زدن و چرخش. همه این حرکت ها توسط یک سری مکانیزمها یی انجام می شود که به آن سیستم های کنترلی می گویند. بخشی از این مکانیزمها با پا و بخش دیگر با دست خلبان به حرکت در می آید. با خرید و مطالعه کتاب طراحی مکانیزم ها و سیستم های هواپیمای فوق سبک خواهید توانست این نوع سیستم ها را طراحی و به راحتی بسازید.

هزینه مطالعه آنلاین این جزوه 10000 تومان می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اخبار و اطلاعیه ها مراجعه نموده و یا با شماره 09190383086 تماس حاصل فرمایید.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


طراحی سازه هواپیماهای فوق سبک


جهت ساخت یک هواپیما، ابتدا باید شکل و ابعاد آن و سپس نوع موادی که باید در ساخت هواپیما استفاده شود مشخص گردد ، در این مرحله محاسبات اولیه جهت مواد با استحکام از شروط اصلی تعیین طراحی سازه می باشد. شما می توانید یک هواپیما را از مواد مختلف ، از جمله کامپوزیت ، فلز ، چوب و ترکیبی از این مواد انتخاب نمایید. شما با خرید و مطالعه طراحی سازه هواپیمای فوق سبک خواهید توانست بارگذاری اولیه را انجام و بر اساس جداول و روشها و عکس های موجود برای هواپیمای خود یک بدنه مناسب با ضریب اطمینان بالا انتخاب نمایید.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


طراحی هواپیمای فوق سبک جلد 2


آشنا شدن با اصطلاحات و روش تئوری هواپیما را و همچنین طراحی کابین هواپیما را در جلد یک طراحی هواپیمای فوق سبک را یاد گرفته و انجام داده اید.در جلد دوم طراحی هواپیمای فوق سبک لازم است یک هواپیما را طراحی نمایید. طراحی فقط کشیدن شکل هواپیما نیست ، بلکه باید بدانید ابعاد و اندازه هواپیما ، سرعت هواپیما ، سقف پرواز ، میزان حجم سوخت مورد نیاز ، قدرت موتوری که باید روی هواپیما نصب کنید و باند مورد نیاز برای بلند شدن و نشستن هواپیما چه اندازه باید باشد .

برای اینکه بتوانید با دنیای طراحی هواپیما راحت تر آشنا شوید ، با یک مثال انجام شده برای هواپیمای تک سرنشین جلد دوم را شروع نمودیم. شما با دنبال کردن این روش ، اطلاعات و داده های هواپیمای خود را که در بخش اطلاعات آماری به دست آورید را وارد فرمول ها کرده و نتایج بدست آمده اطلاعات هواپیمای شما خواهد بود.شما با خرید و مطالعه جلد دوم طراحی قادر خواهید بود 90% طراحی هواپیمای خود را انجام دهید.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


طراحی هواپیمای فوق سبک جلد 1


ورود به دنیای طراحی هواپیما دارای یک سری مقدمات است. اولین قدم آشنایی با انواع هواپیماهای مشابه ای است که قرار است شما آن را طراحی نمایید. اطلاعات آماری هواپیماهای فوق سبک راه ورود به دنیای شناخت و طراحی می باشد. دومین قدم شناخت اولیه از علم آئرودینامیک و شرایطی است که یک هواپیما در قبل و بعد و هنگام پرواز باید داشته باشد و یا با آن روبرو می شود.  دانستن رابطه بین وزن و مساحت بال و انتخاب دم و انتخاب قدرت موتور و همچنین نیروی لیفت و دراگ از جمله مواردی است که یک طراح باید از آن مطلع باشد. در جلد یک کتاب طراحی هواپیمای فوق سبک شما با علم نئوری هواپیما آشنا خواهید شد و اولین قدم جهت وارد شدن به طراحی ، طراحی شکل اولیه کابین هواپیما می باشد. با خرید و مطالعه جلد 1 طراحی هواپیمای فوق سبک شما با اصطلاحات جاری در طراحی آشنا خواهید شد.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.


اطلاعات آماری هواپیمای فوق سبک


طراح هواپیما برای آنکه بتواند یک هواپیمای سرنشین دار مناسب  طراحی نماید باید از هواپیماهای موجود و مشابه در دنیا شناخت داشته باشد. دانستن ابعاد و اندازه هواپیما ، میزان قدرت و سرعت ، ارتفاع و دیگر مشخصات، از موارد مورد نیاز یک طراح است. این کار سبب میگردد طراح آنچه که در ذهن خود می پروراند را بر روی کاغذ بیاورد. اطلاعات آماری هواپیماهای فوق سبک به شما این امکان مهم را می دهد. از اینرو اولین قدم جهت شروع طراحی ، خرید و مطالعه این کتاب می باشد. در این کتاب مشخصات انواع هواپیماهای یک و دو سرنشین ابتدای آورده ده و سپس شکل رنگی از انواع دیگر از هواپیماها در قسمت آخر نشان داره شده است.


هزینه مطالعه آنلاین این جزوه 10000 تومان می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اخبار و اطلاعیه ها مراجعه نموده و یا با شماره 09190383086 تماس حاصل فرمایید.


شما وارد سایت نشده اید ویا برای این جزوه ثبتنام نکرده اید و قادر به دیدن این متن نمی باشید.برای ورود اینجارا کلیک کنید.



آمار سایت

درباره ی ما


شرکت هواپیماسازان بهنام گستر تولید کننده و فروشنده انواع هواپیما و هلیکوپتر رادیو کنترل و همچنین جزوات و کیت های آموزشی ساخت هواپیما و هلیکوپتر مدل می باشد.

برگزاری کارگاه های آموزشی برای سنین مختلف و به خصوص دانش آموزان از جمله فعالیت های این شرکت است.

تماس با ما


برای تماس با می توانید از راه های ارتباطی زیر استفاده نمایید :

ایمیل شرکت : hsbg.shop@gmail.com

تلفن شرکت :

تلفن همراه : 09190383086

وبسایت : www.hsbg.ir


آموزش از راه دور!

تفاوتی ندارد که در کجا هستید!

 در محل کار ، دانشگاه ، سفر و ... فقط با ورود به سایت ما و پرداخت هزینه جزوات و کارگاه های آموزشی

از مطالب آن استفاده نمایید.